Pozycjonowanie dla początkujących nie wymaga ogromnych zasobów wiedzy i narzędzi. Nie trzeba także kończyć specjalnych studiów w tej dziedzinie. Pozycjonowanie stało się procesem łatwym, a jego działania nie są sztuką w samą w sobie, lecz prostym schematem, który może być wykonywany przez laika.
Jeśli brakuje Ci czasu na naukę pozycjonowania, możesz rozważać zatrudnienie agencji, która specjalizuje się w sprawie SEO. Wiele firm podejmuje działa pozycjonowania samodzielnie lub próbują zrozumieć zagadnienie we własnym temacie.
Od początku…
Zanim zaczniemy tworzyć jakiekolwiek treści, warto zapoznać się z tematem. Wpisując w wyszukiwarce Google hasła, otrzymujemy listę stron internetowych, które są przez wyszukiwarkę uznane, jako jedne z najbardziej pasujących do danego hasła. Warto jednak wspomnieć, że ranking witryn może być ustalany w zależności od poziomu stron w witrynie. Od najlepszych do najgorszych. Często webmasterzy działają po to, aby osiągnąć wyższe pozycje, zwłaszcza przez pozycjonowanie.
Kolejność, w jakiej wyświetla się link do strony nie jest oczywiście przypadkowy. Za odpowiednie ułożenie w kolejności odpowiada odpowiedni algorytm wyszukiwarki Google. Dokładny sposób działania algorytmu jest dość znany, jednak znane są również czynniki, które mają duży wpływ na stronie, w której będzie się wyświetlać. Dokładny sposób działania algorytmu nie jest do końca powszechnie znany, są to czynniki, które wpływają na to, że strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, ma wyższą pozycję niż pozostałe.
Elementy, które wpływają na pozycje strony w wynikach wyszukiwania można podzielić na dwie kategorie:
- czynniki związane z treścią strony, jak również jej działaniem;
- czynniki związane z popularnością strony;
Do tych pierwszych można zaliczyć:
- ilość treści, która znajduje się na stronie;
- występowanie kluczowych słów
- występowanie kluczowych słów w nagłówkach
- słowa kluczowe w adresie URL
- unikalność treści na stronie;
- szybkość ładowania strony;
- odpowiednia optymalizacja kodu HTML;
Do tych drugich można zaliczyć:
- łączną ilość linków do stron www;
- działania w social media;
- jakość stron internetowych, które są przez nas linkowane.